close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מידע עדכני על אדריכלות ועיצוב פנים לשנת 2020

מערכת שורשכא אדר, תשפ17/03/2020

מהם הקווים החדשים והחמים של האדריכלות בימינו?

תגיות:
אדריכלות היא תחום דינמי ומשתנה מצד אחד, ומצד שני ניתן לראות בו חזרות והתרפקויות על העבר. התחום משלב בתוכו את הפן האסתטי והפן הפונקציונלי כך שבכל עיצוב של חלל, החל מדירה ועד חנות או משרד צריכים שני אלה להיות בילט אין בראשו או בידיו של אדריכל. הדינמיות של התחום מביאה עימה בכל שנה (ובוודאי בתחילת עשור כמו עכשיו) בשורות חדשות וקווים מנחים שיובילו את התחום.

אספנו כמה חידושים ושינויים או דווקא אלמנטים שימשיכו הלאה:

אקלקטיות ושוב אקלקטיות:
בעבר הסגנון הכפרי המובהק היה נפוץ מאוד. אל הסגנון הכפרי
הצטרפה לאחר מכן אלטרנטיבה נוספת: סגנון מודרני ששם דגש רב על חומרים נקיים וקרירים כמו מתכת וזכוכית וניגוד בין שחור ולבן. הקו החדש הוא שילוב בין הכפרי החמים לבין המודרני הקריר. לא בהכרח צבעי שחור ולבן שתופסים בלעדיות אך גם לא רק צבעים חמים וססגוניים. היום תחום עיצוב פנים משלב בין השניים באמצעות מגוון רחב של חומרים: עץ, בטון, זכוכית, אבן ועוד המשולבים בהרמוניה בשלל טקסטורות וגוונים.

מ 3+2 לפינת זולה:
אם עד לאחרונה מערכות ישיבה היו "רציניות" או "מעונבות" יותר, היום המגמה היא ללכת לכיוון מערכות ישיבה רכות שיוצרות אווירה חמימה. הגוון האפור ששלט מאוד מתחיל להתחלף בגוונים חמים או ססגוניים יותר. למעשה זו דוגמה לכך שההיסטוריה חוזרת. משרד לעיצוב פנים ותיק מכיר את הגוונים הצבעוניים והחזקים יותר שהתחלפו בצבעי אפור, לבן ושחור והנה בפתח 2020 אותם גוונים ססגוניים יותר מהעבר חוזרים שוב בצירוף כריות רכות, שזלונג נעים ומפנק- הכל כדי ליצור בבית אווירה נעימה וחמה יותר.

שימוש בחומרים טבעיים:
המגמה של חזרה לחומרים הטבעיים באה לידי ביטוי בתכנוניו ועיצוביו של כל משרד אדריכלים. המגמה של חזרה לחומרים טבעיים תמשיך. היא תבוא לידי ביטוי גם בדברים הקטנים כמו למשל וילונות וטקסטיל. מוילונות העשויים חומרים סינטטיים נראה מעבר לוילונות מחומרים טבעיים כמו פשתן או כותנה שהם חומרים טבעיים ונושמים.

שטיחים מסוגים שונים ולא רק בסלון:
אם בעבר שטיח היה בעיקר מסוג השטיח האתני- שטיח פרסי או אפגני, היום ישנם סוגים שונים של שטיחים מודרניים, קצרי או ארוכי סיבים. המגמה היא לפזר את השטיחים במגוון חללים ולא רק בסלון ואפילו לא רק בבית הפרטי. השטיחים מגיעים גם למשרדים המודרניים ביותר כדי להכניס אווירת חמימות נעימה.

גוונים מונוכרומטיים לעומת ססגוניות רבה:
חידוש נוסף שמתחיל הוא חוסר חוקיות לגבי צבעים עדיפים. ניתן לראות את הקו של גוונים מונוכרומטיים ואחידים מצד אחד לצד צבעים פראיים ומנוגדים זה לזה מצד שני. שנת 2020 מביאה איתה פתיחות לשימוש במניפת צבעים הכוללת כתום, אדום, ורוד וסגול לצד גוונים שקטים ורגועים.

נכתב באדיבות https://www.keinan-arch.com
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה